Posters

Posters

Groot bereik, efficiënt en indrukwekkend

  • voor binnen en buiten
  • aankondigen van events en festiviteiten
  • papier, karton of kanaalplaat
Posters bestellen

Productinformatie

Productinformatie over de posters

Posters in een overzicht

Eindformaat
DIN A0
DIN A1
DIN A2
DIN A3
DIN B1
DIN B2
DIN A1 long
DIN A2 long
Oplage

1 - 99 stuks (kleine oplage)

vanaf 100 tot 200.000 stuks (grote oplage)

Aantal pagina's

1 | 2

Bedrukking

1/0 | 1/1 zwart

4/0 | 4/4 CMYK

Materiaal

115 g/m²
Affichepapier

80 g/m²
Neonpapier geel | groen | rood

90 | 115 | 135 | 170
250 | 300 | 350 g/m²
Machinegestreken papier zijdemat/glanzend

Vouwwijzen
Plano
Plano (niet gevouwen)
A2 naar A3 A3 naar A4
A2 naar A3 | A3 naar A4
Kruisvouw
A2 naar A4 | A3 naar A5
Afwerking
UV lak
UV-lak mat | glans
Lamineren
Laminaat mat | glans
i

Heeft u dubbelzijdig bedrukte posters nodig, bijvoorbeeld voor etalages? Kies dan voor een papierdikte van minimaal 170 g/m². Zo schijnen de afbeeldingen op de voor- of achterzijde veel minder door.

In weer en wind

In weer en wind

Met licht- en weersbestendige posters blijft u buiten goed zichtbaar. SAXOPRINT biedt u twee varianten aan:

All-weather posters in een overzicht

Eindformaat
DIN A1
DIN A2
Oplage

van 100 tot 5.000 stuks

Aantal pagina's

1

Bedrukking

4/0 CMYK

Materiaal

840 g/m²
karton

Afwerking

dispersielak mat

Verwerking
Boorgaten rondom staand
Boorgaten rondom

Kanaalplaatposters in een overzicht

Eindformaat
DIN A0
DIN A1
DIN A2
Oplage

van 12 tot 500 stuks

Uitvoering

eenzijdig | dubbelzijdig

Bedrukking

4/0 CMYK

Materiaal

2,5 mm
Kanaalplaten

Verwerking
Boorgaten rondom staand
Boorgaten rondom
Materialen

Materiaal bij de posters

Machinegestreken papier

90 g/m² | 135 g/m² | 170 g/m² | 250 g/m² | 300 g/m²

Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.

Machinegestreken papier mat

Kanaalplaat

Kanaalplaten zijn 2,5 mm dik en bijzonder geschikt voor buitengebruik. Ze bestaan uit polypropylen (PP) en zijn door de kanalen bijzonder licht en weerbestendig. Duo kanaalplaat posters worden op de voor- en achterkant van de dubbelgevouwen poster bedrukt.

i

Voor de stoepborden is het eindformaat DIN A1 gestandaardiseerd. Om de stabiliteit bij het inklemmen te verhogen, raden wij aan om een papierdikte van 115 of 135 g/m² te bestellen. Posterstandaards voor buitengebruik dienen waterdicht te zijn, om de posters tegen vocht te beschermen.

Afwerkingen

Meer kleurglans en langere levensduur door speciale afwerkingen

Onze matte en glanzende UV-lak wordt direct na het drukproces volvlaks aangebracht en met UV-licht gedroogd. Het bindmiddel bevat geen oplosmiddel en is milieuvriendelijk. Matte UV-lak geeft in vergelijking tot zijn glanzende variant door de lichtverstrooiing minder contrast, maar kan met zijn hoge schittering scoren. Omdat UV-lak een poster harder maakt, zijn ze beter beschermd tegen corrosie en houden ze langer.
Bij de laminering brengen we een flinterdun folielaagje aan op het papier om het sterker te maken. Dit laminaat geeft de poster een lichte glans, het is goed te voelen en vergroot het kleureffect. Dit effect komt nog beter tot zijn recht op fotodrukpapier.

In onze online drukkerij werken wij voorkanten van posters speciaal af met een matte en glanzende UV-lak naar keuze. Een extra UV-lakafdichtingslaag beschermt de poster langdurig en effectief tegen afscheuren en slijtageverschijnselen.

Posters met laminaat

mat | glanzend | Soft Touch

Geef uw product een stijlvolle uitstraling en een hoogwaardige touch met onze laminaat. Deze wordt daarbij voorzien van een flinterdunne folie, die bescherming biedt tegen invloeden van buitenaf.

Papiermonsters

De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.

Papiermonster bestellen
Posters

Professionele posters drukken voor uw grote optreden

Posters in een overzicht

Eindformaat
DIN A0
DIN A1
DIN A2
DIN A3
DIN A1 long
DIN A2 long
Oplage

van 1 tot 50 stuks

Aantal pagina's

1

Bedrukking

4/0 CMYK

Materiaal

130 g/m²
Outdoorpapier

190 | 240 g/m²
Fotodrukpapier glanzend

Materiaal bij de posters

Fotodrukpapier is optimaal voor gebruik binnen zoals etalages, voor promotie in openbare vervoersmiddelen en waterdichte stoepborden voor winkels. Fotodrukpapier coaten wij na de bedrukking met een matte of glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een gesloten en glad oppervlak. De kleur en details van afbeeldingen en grafieken komen zo beter tot hun recht.

Outdoor-papiersoorten bedrukken wij via het digitale drukproces en daarmee bereiken we een hoge kleurglans en tegelijkertijd zijn deze weers- en lichtbestendig.

FAQ

Vragen over de posters

Heb ik een speciale afwerking (laminaat, UV-lak) nodig?

Dat ligt eraan waar u de posters voor gaat gebruiken. Een laminaatlaag en UV-lak beschermen tegen invloeden van buitenaf en waarderen uw gedrukte beeld optisch op. Een matte afwerking geeft uw posters een luxe uitstraling, terwijl een glanzende afwerking de kleurschittering verhoogt. Voor binnen te gebruiken posters wordt zo een optimaal effect bereikt. Een laminaatlaag geeft de poster bovendien meer stabiliteit en maakt deze sterker. U moet er echter wel rekening mee houden, dat deze afwerkingen het papier niet 100% waterafstotend maken, omdat de snijkanten van het papier ‘open’ zijn en niet gelakt of gelamineerd kunnen worden.

Welke resolutie moeten afbeeldingen hebben voor bedrukking op posters?

Voor posters met beeldmateriaal en tekst geldt een resolutie van 150 dpi en bij foto’s voor posters is dat 250 dpi.

Welk papier is voor buitengebruik het meest geschikt?

Voor buiten te gebruiken posters adviseren wij ons affichepapier. Dit heeft een blauwe achterkant en voorkomt daarmee doorschijnen van de achtergrond en kan volledig individueel gekleurd bedrukt worden. Ook ons neonpapier in rood, groen of geel zijn voor buitengebruik goed geschikt. Houdt u er rekening mee, dat ons neonpapier niet wit, maar volledig gekleurd is en daarom alleen zwart bedrukt kan worden.

Bijzonder robuust en duurzaam zijn onze all-weather posters op 840 g/m² karton en onze kanaalplaatposters op 2,5 mm dikke kanaalplaten.

Hoe vermijd ik witte randen aan mijn poster?

Legt u rondom altijd een snijmarge van 2 mm extra aan. Uw achtergrondmotieven en van de rand aflopende afbeeldingen moeten in dit deel doorlopen, zodat ze door ons eraf gesneden kunnen worden. Daardoor worden dunne, witte randen na het snijden voorkomen. Verdere informatie vindt u in onze drukdatagids.

Topsellers

Kanaalplaat posters 3

100 posters

DIN A3
135 g/m² machinegestreken papier
1 pagina

€ 26,33 Nu besellen
Kanaalplaat posters

12 kanaalplaatposters

DIN A1
Kanaalplaten 2,5 mm
eenzijdig

€ 116,33 Nu bestellen
Reclameposters en posters

100 posters

DIN A1
115 g/m² affichepapier
1 pagina

€ 118,14 Nu bestellen
All weather posters

100 all-weather posters

DIN A1
840 g/m² karton mat
1 pagina

€ 414,21 Nu bestellen

Professionele posters drukken voor uw grote optreden

Er is bijna geen ander reclamemiddel dat zoveel interesse wekt in het openbaar, in het verkeer, bij bushaltes, metrostations en reclamezuilen als een poster. Zelfs in openbare gebouwen, op beurzen, bijeenkomsten en events treffen we posters aan. Geen wonder, want posters waren net als flyers en visitekaartjes een van de eerste promotiematerialen, die we nu nog kennen.

De geschiedenis van de poster

In de 16e eeuw werden muren van huizen beplakt om optredens van koorddansers, tovenaars en productaanbiedingen van handelaren bekend te maken. Dankzij de uitvinding van een revolutionaire druktechniek, van de lithografie aan het einde van de 18e eeuw van de Duitser A. Senefelders, raakten poster enorm in zwang aan het einde van de 19e eeuw. Het nieuwe steendrukproces maakte talrijke samenstellingen van gekleurd drukwerk mogelijk. Bekende kunstenaars uit Frankrijk, zoals Pierre Bonnard, Jules Chéret en Henri de Toulouse-Lautrec maakten indrukwekkende illustraties voor bijeenkomsten en ondernemingen die geheel Parijs versierden. Nederland, andere Europese landen en de VS wilden niet aan deze trend voorbijgaan, zodat de 20e eeuw tot nu toe het hoogtepunt van de posterkunst is. Ondanks de wereldoorlogen, inflaties of het toenemend aantal televisies in de zestiger jaren, verloor posterreclame nauwelijks aan populariteit. Haar verschijningsbeeld is echter wezenlijk veranderd. In plaats van posterkunst stuiten we voornamelijk op geautomatiseerde grafieken, gefotografeerde dessins en reclameslogans. Ze zijn alom vertegenwoordigd op treinstations, reclamezuilen of straatlantaarns. Postervitrines, vanaf de achterkant belichte busstation-posters of postermuren van uitkijkposten, die ook als City-Light Poster en City-Light Boards bekend zijn, sieren tegenwoordig het stadsbeeld van moderne grote steden op.

Voordelen van de huidige posterreclame

Verspreidingsverlies en reclamekosten liggen in vergelijking tot tv-reclame beduidend lager. Enerzijds zorgt de aanwezigheid van een dekkend oppervlak in het wervingsgebied voor een goede waarneming. Aan de andere kant kunnen reclameplaatsen afhankelijk van regionale bijzonderheden en demografische kenmerken (leeftijd- en inkomensopbouw, koopkracht of koopgedrag) doelgericht uitgekozen en individueel benaderd worden. Onderzoeken van brancheorganisaties naar de werking van buitenreclame lieten zien, dat een groot deel van de ondervraagden zich posters kan herinneren, die in hun vertrouwde omgeving te zien waren. De drie meest genoemde redenen daarvoor zijn, dat

  • meermaals en langdurig verspreiden van reclame op verschillende plaatsen van een wervingsgebied de waarneming verhoogt.
  • hun opvallende grootte, de slimme plaatsing van reclameboodschappen, uitgesproken kleuren en grote letters de registratie verbeteren en
  • ze als minder storend worden ervaren dan tv- of onlinereclame.

Dit maakt het voor organisatoren van regionale evenementen mogelijk, om hun ticketverkoop succesvol te stimuleren! Regionaal georiënteerde ondernemingen kunnen aanbiedingen of bijzondere acties plaatsen om onder de aandacht te komen. Webshops kunnen posterreclame als onderdeel van hun marketingmix inzetten, om hun bekendheid te vergroten. Partijen profiteren van de hoge waarneming, om hun verkiezingsboodschap te communiceren. Verenigingen kunnen dit gunstig geprijsde reclamemedium gebruiken om leden te werven of eigen bijeenkomsten te promoten.

Alle voordelen op een rij

  • Weinig spreidingsverlies
  • Hoog waarnemingspercentage bij dekkende reclame
  • Posters bieden de perfecte mogelijkheid om een reclameboodschap te maken die niemand over het hoofd ziet.
  • Ter verbetering van het imago/ ter zelfvertegenwoordiging van bedrijven
  • Hogere bekendheidsgraad

Buitenreclame opvallend ontwerpen

Om posters nog meer te laten opvallen, zouden ze zich van andere moeten onderscheiden, een duidelijke, heldere boodschap bevatten of emotie opwekken. Deze reclameboodschap moet niet automatisch uit tekst bestaan. Foto’s van mensen in uitgekozen situaties kunnen zeer sprekend zijn, waarbij uitleg niet nodig is. Gezichten spreken onze hersenen eerder dan landschappen of producten in een stijlvol design, omdat ze emoties opwekken. De emotionele bevindingen gebruiken marketingspecialisten om vertrouwen in hun producten of merken te krijgen. Met een gezichtsuitdrukking, zoals vreugde, woede of geluk, beïnvloeden reclame-experts gericht de herinneringen van potentiële kopers, wanneer ze aan het product of merk terugdenken. Ook gezichten van dieren of kleine kinderen kunnen dit gevoel geven.

Een reclameslogan, die prikkelt om na te denken, grappig of inspirerend is, houdt langer de aandacht van de aanschouwer en versterkt de zeggingskracht van afbeeldingen. Marketingexperts maken daarvoor gebruik van diverse taalmethodes, zoals:

  • Sleutelwoorden met superlatieven zoals “superlicht”, “geweldig”, “briljant”,
  • Aanstekelijke woordspeling, zoals “Toe aan TUI” of “Heerlijk Helder Heineken” of
  • Rijmen, bijvoorbeeld “Eerlijk is heerlijk” of “Gillette, the best a man can get.”

De kleurkeuze heeft effect op de sfeer van de totale poster. Kleuren wekken emoties en associaties op: blauw associëren wij met koud, trouw en betrouwbaarheid. Rood brengen wij in verband met energie, liefde en sterkte. Gele kleuren symboliseren vrolijkheid en optimisme. Groen geeft ons rust, vertrouwen en hoop.
De te gebruiken basiskleuren in reclame kan ook afhankelijk van de doelgroep gekozen worden: blauw is de lievelingskleur van zowel mannen als vrouwen. Mannen vinden krachtige kleuren mooi, terwijl vrouwen liever voor zachte kleuren gaan zoals lila.

Waarom posters bij SAXOPRINT laten drukken?

Als drukkerij met jarenlange ervaring produceren wij in ons machinepark van 18.000 m² dagelijks duizenden opdrachten, van flyers en visitekaartjes tot luxe brochures. Wij hebben ons productieproces zodanig geoptimaliseerd, dat drukvellen bijna volledig benut worden om kosten te besparen en om het milieu te sparen. Meer dan 550 medewerkers zorgen ervoor dat aan de hoge kwaliteit kan worden voldaan en onze klanten, uit negen Europese landen, hun producten tijdig ontvangen. Verdere voordelen zijn:

  • Talrijke papiersoorten, afwerkingen en formaten kunnen vrij naar keuze worden bepaald
  • Kleine en grote oplagen zijn in 3 dagen verzendklaar.
  • Druksjablonen en handleidingen ondersteunen bij de bestandsopmaak.
  • Bij vragen staan onze persoonlijke adviseurs van maandag tot vrijdag tot uw beschikking.
  • Drukopdrachten nemen wij tot 18.00 uur aan en gaan nog dezelfde dag in productie.

Onze papieren en materialen

Het populaire affichepapier in 115 g/m² is het meest geschikt voor buitenreclame. Door zijn hoge weersbestendigheid en de blauw gecoate achterzijde laat dit papier geen licht door, verhoogt het de stabiliteit bij vocht en maakt het opplakken op buitenoppervlaktes makkelijker.

Papiersoorten speciaal voor het drukken van foto’s zijn goede alternatieven voor fotodrukpapier, om binnenruimtes met posters mooier te maken. Onze glanzende papiersoorten zijn zeer geschikt om beelden met intense kleuren van bossen, zonsondergangen, grafieken of opnames van dichtbij te presenteren. De glanzende laag laat verzadigde kleuren en contrasten er goed uitspringen. Door de DIN-formaten passen deze posters in fotolijsten. Voor een representatieve weergave van bedrijfslogo’s raden wij onze acrylglasplaten met dieptewerking aan.

Daarom zijn ze het meest geschikt voor het ophangen in etalages aan de buitenkant, waar opplakken niet mogelijk is. De blauwe rugzijde voorkomt doorschijnen.

Neonpapiersoorten worden meestal gebruikt voor de communicatie van party’s, concerten, openingen of voor de uitverkoop. Door de 1-kleurige zwarte bedrukking op fluorescerend geel, groen of rood papier krijgen teksten en grafieken meer contrast en vallen ze meer op. Het papier is weersbestendig en kan daarom ook voor buitenreclame worden gebruikt.

Zo eenvoudig kunt u posters bij ons online bestellen

Maak gebruik van onze persoonlijke klantenservice om de juiste papiersoorten en -diktes voor uw reclamecampagne te vinden. Onze webshop-configurator stelt u in staat om uw posters geheel persoonlijk aan te passen. Download onze druksjablonen en checklisten om snijmarges en afbeeldingen juist op te slaan. Na de succesvolle upload van uw bestand binnen uw klantenomgeving, controleren wij het op fouten. Nieuwe klanten adviseren wij om te kiezen voor onze professionele bestandscontrole. Daarmee kunnen fouten in de resolutie en de marges handmatig worden gecontroleerd. De PDF-proef is maar in beperkte mate geschikt, omdat de resolutie teruggebracht wordt tot 72 dpi.

Zodra uw drukorder is vrijgegeven en de betaling is bevestigd, gaat hij in productie en staat na 3 werkdagen voor verzending klaar.