Productinformatie
Briefpapier in een overzicht
van 250 tot 200.000 stuks
1 | 2
1/0 | 1/1 zwart
1/0 | 1/1 HKS
1/0 | 1/1 Pantone
2/0 | 2/2 zwart + HKS
2/0 | 2/2 zwart + Pantone
4/0 | 4/4 CMYK
4/1 CMYK + zwart
5/0 | 5/5 CMYK + HKS
5/0 | 5/5 CMYK + Pantone
80 | 90 | 100 | 120 g/m²
offsetpapier
90 | 120 g/m²
natuurpapier
80 g/m²
recyclingpapier
Toepassingsgebieden
- al uw zakelijke poststukken met corporate design
- drukken met uw corporate design, bijvoorbeeld voor producthandleidingen en algemene voorwaarden
- verveelvoudiging van lesmaterialen
Materiaal bij de briefpapier
Ons offsetpapier, natuur- en recyclingpapier zijn voor bijna alle inkjet- en laserprinter probleemloos te gebruiken. Ook kopieerapparaten en mobiele printers kunnen dit papier foutloos bedrukken. Vraagt u voor de bestelling bij de fabrikant van uw printer na tot welk papiergewicht (papiersterkte) uw apparaat geschikt is.
Meestal wordt het 80 g/m² offsetpapier als print- en kopieerpapier gebruikt. Wij raden aan voor dubbelzijdige bedrukking gebruik te maken van 90 of 100 g/m². Deze papiersterkten zijn steviger en verhogen de leesbaarheid bij bedrukking aan beide kanten.
Voordelen van offsetpapier
Ons offsetpapier heeft een ruw oppervlak, waardoor de kleuropname eenvoudiger is en teksten goed leesbaar zijn. Dit papier beschikt over een grote witgraad, die de kleurechtheid verhoogd. Verdere voordelen zijn:
- ze zijn slijtagebestendiger dan recyclingpapier,
- hebben een zacht karakter,
- afbeeldingen hebben een zachte beeldweergave,
- ze zijn bijzonder goed beschrijf- en stempelbaar.
Draagt u zelf uw steentje bij aan milieubescherming en bestel onze 80 g/m² natuur- en recyclingpapiersoorten. Laatstgenoemde bestaat uit 100% oud papier, dat in vergelijking tot de normale papierproductie 70% op het energie- en waterverbruik bespaart. Houdt u er rekening mee dat deze papiersoorten een lagere witgraad hebben ten opzichte van offsetpapier. Om de papiersoorten te vergelijken, bestelt u geheel gratis onze papiermonsters.
Papiersoorten in vergelijking
Weet u niet zeker welke papiersoort het beste is voor uw product? Hier kunt u de drie papiersoorten rechtstreeks met elkaar vergelijken:
1 - Gerecycleerd papier
2 - ongestreken papier
3 - Offset papier
*De weergave van de papieren kan variëren afhankelijk van het scherm.
Offsetpapier
80 | 90 | 100 | 120 g/m2
Offsetpapier is stevig papier zonder coating met 100% cellulose. Het slijtvaste oppervlak geeft uw afbeeldingen een mooie uitstraling en teksten worden er bijzonder leesvriendelijk door. Offsetpapier is beschrijf- en bedrukbaar. Daarom is het geschikt voor zowel kopieermachines als printers.
Recyclingpapier
80 g/m2
Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom, gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.
Ons recyclingpapier is FSC®-gecertificeerd.
Natuurpapier
90 | 120 g/m2
Natuurpapier is al het papier dat na het vervaardigingsproces niet wordt afgewerkt met een coating. Natuurpapier is daardoor ongestreken papier, dat het drukwerk meer volume en een levendig en hoogwaardig gevoel geeft.
Ons natuurpapier in 90 g/m² is FSC®-gecertificeerd.
Let bij deze papiersoorten erop dat ze een lagere witgraad hebben ten opzichte van offset-papiersoorten. U kunt ter vergelijking geheel onze papiermonsters bestellen.
Voordelen bij de inzet van bijzondere kleuren
Gebruik onze kleuropties in het bestelproces, om bijzondere kleuren in HKS en PMS te drukken. Zij bieden een zeer ruim kleurspectrum waarmee we bijna iedere kleurwens kunnen vervullen. Deze kleuren maken het mogelijk om iedere nuance zo exact mogelijk te vervaardigen. Kleuren van bedrijfslogo’s kunnen we zo op ieder reclamemiddel hetzelfde drukken. Kleurverzadigde en zeer gekleurde voltonen zijn zo exact te realiseren. Alle details vindt u hier.
HKS- & PMS-druk
PMS- en HKS-kleuren bieden in tegenstelling tot de traditionele offsetdruk-kleurtechnologie CMYK een veel groter kleurspectrum. Daardoor kunnen wij bijna alle drukwensen vervullen. Deze speciale kleuren maken het ons mogelijk om iedere nuance in gelijkblijvende drukkwaliteit te drukken.
Door de exacte kleurbepaling zijn PMS- en HKS-kleuren bijzonder geschikt voor bedrijfslogo’s, die een exacte herkenningswaarde moeten overbrengen. Vooral kleurverzadigde en zeer kleurrijke voltonen zijn met speciale kleuren zo precies mogelijk te realiseren.
Bij HKS staan 88 en bij PMS 1.728 voltoonkleuren ter beschikking, die met CMYK maar lastig te realiseren zijn.
Overnight voor spoedbestelling
Heeft u uw briefpapier al de volgende dag nodig, kunt u gebruik maken van onze Overnight-service. Dit geldt echter vanaf 1.000 stuks per opdracht en alleen op 90 g/m² offsetpapier. De betaling en aanlevering van het bestand dienen voor 12.00 uur plaats te vinden.
Overnight briefpapier bestellenBriefpapier vormgeven met de Online Designer
Eigen ontwerpen eenvoudig en snel online maken
Ontwerp uw eigen drukwerk zonder grafisch programma eenvoudig online - met onze SAXOPRINT Designer. Deze is voor veel producten direct te kiezen in ons bestelsysteem. Daarmee plaatst u eenvoudig logo’s, afbeeldingen en teksten op uw drukwerk.
Zo eenvoudig is het:
Enveloppen
Zend uw zakelijke post in gepersonaliseerde enveloppen met uw logo en uw huisstijlkleuren. Door de keuze uit 3 verschillende formaten en materialen, kunt u uw enveloppen perfect aanpassen aan uw briefpapier.
Nu ontdekkenVragen over briefpapier
Waar moet ik bij de druksjablonen op letten?
Waarvoor heb ik een perforatie nodig?
Topsellers
Briefpapier drukken bij SAXOPRINT
Zakelijke correspondentie behoort tot de dagelijkse werkzaamheden in een bedrijf: offertes en rekeningen worden opgesteld, aanvragen en reclamaties verwerkt, producten besteld, reclamebrieven en mailings verstuurd. Ondanks het digitale tijdperk en de verzending van e-mails, zijn gedrukte zakelijke brieven nog steeds zeer populair en laten een hoge acceptatie zien.
Briefpapier en visitekaartjes zijn een van de eerste zakelijke correspondentiemiddelen waarmee een potentiële klant in contact komt. Daarom weerspiegelen ze het uiterlijke verschijningsbeeld en de professionaliteit van een onderneming. De eerste indruk kan dus beslissend zijn voor het succes. Naast een aansprekende layout in de huisstijl zijn er vastgelegde formele- en opmaakregels, die in NEN 3162 gedefinieerd zijn. Deze en vele overige tips treft u hieronder aan
Onverwisselbaar briefpapier verhoogt de professionaliteit en herkenbaarheid
Om de zakelijke correspondentie van een onderneming uniform te maken, dient voor elke schriftelijke communicatievorm een onverwisselbaar briefpapier te bestaan, dat zeer goed herkenbaar is. In het meest ideale geval bestaat er een huisstijl- of merkenhandboek, dat eenvoudig kan worden gebruikt. Is dat er niet, dan kan een eigen aanwezigheid op het web of een layout voor een visitekaartje als sjabloon voor kleuren en elementen dienen. Hoe meer tijd u in de ontwikkeling van uw briefpapierontwerp steekt, hoe uiteenlopender u het kunt inzetten en hoe onverwisselbaarder het wordt.
Denkt u daarom vooraf goed na over:
- Waarvoor dient het? Voor dagelijkse zakelijke correspondentie, rekeningen of als wervingsbrief?
- Is het wenselijk om reclameboodschappen te communiceren? Moet mijn logo als eyecatcher dienen?
- Hoe belangrijk is de herkenbaarheid van mijn onderneming voor mij?
- Zijn naast het logo en mijn huisstijlkleuren ook iconen van mijn huisstijl belangrijk?
- Wil ik mij van de massa onderscheiden of eigen accenten aanbrengen?
- Past een opvallend of juist een minimalistisch design beter bij mij?
Zakelijke brieven volgens NEN 3162
Over de indeling van brieven bestaan nogal wat misverstanden. Er worden namelijk door bedrijven verschillende normen gehanteerd. Bovendien is men het in de literatuur niet altijd met elkaar eens. Echter, er is wel een officiële richtlijn voor de indeling van een brief. Het Nederlands Normalisatie Instituut (NNI) legt normen vast, bijvoorbeeld voor briefindelingen. Het gaat hier om de norm NEN 3162, die u bij het NNI kunt bestellen.
Waarom is de NEN-norm zo belangrijk?
De NEN-norm voor briefindelingen is belangrijk, omdat zakelijke correspondentie, zoals rekeningen en offerte zowel visueel als machinaal goed leesbaar moeten zijn. Het vastgelegde staande A4-formaat zorgt er bovendien voor dat ze zonder probleem in ringbanden bewaard kunnen worden. De geadresseerde is bij enveloppen met venster steeds goed zichtbaar. Professionele zakelijke brieven voldoen niet zo eenvoudig aan deze norm.
Exacte richtlijnen voor de positionering van de gatenmarkering zorgen bovendien voor correcte gaten zodat ze goed in ringbanden passen. Vouwmarkeringen dienen voor foutloos vouwen voor enveloppen in een liggend formaat. Alles bij elkaar is het een zeer uitvoerig werk, waaraan geen enkel professioneel bedrijf kan ontkomen.
Zorgen voor opvallende commerciële brieven
Commerciële brieven of klantenmailings zijn ondanks de toename van digitale nieuwsbrieven nog steeds een populair reclamemiddel om:
- bij potentiële klanten eigen producten of diensten onder de aandacht te brengen,
- trouwe klanten door aanbiedingen te behouden en
- kortingen, tegoedbonnen voor webshops doelgericht te verspreiden.
Succesvolle commerciële brieven kunnen niet alleen de omzet verhogen, maar dragen ook bij aan de naamsbekendheid.
Opmaak en inhoud van mailings aan klanten
Commerciële brieven hoeven niet aan een bepaalde norm te voldoen en kunnen vrij naar wens van een wervende organisatie worden opgemaakt. Wij raden echter aan om de basisregels voor het plaatsen van het adresveld, de tekst en het onderwerp aan te houden om de vertrouwde manier van lezen te behouden.
Commerciële brieven hebben in vergelijking met zakelijke brieven het doel om de lezer ‘emotioneel over te halen’, in plaatst van te informeren. Het onderwerp dient een sprekende reclameboodschap te bevatten, waardoor de lezer de brief niet aan de kant legt. Korte alinea’s, tussenkopjes en weinig vetgedrukte tekst maken een commerciële brief prettiger leesbaar.
Briefpapier online drukken en opmaken
Als ervaren online drukkerij produceren wij uw briefpapier in vierkleurendruk binnen 3 werkdagen onafhankelijk van uw oplage, enkelzijdige- of dubbelzijdige bedrukking, papierdikte en een perforatie.
Briefpapier met de SAXOPRINT druksjablonen opmaken
Gebruik onze gratis druksjablonen die u kunt downloaden of het SAXOPRINT® pro design Add-on voor Adobe InDesign om uw briefpapier professioneel op te maken. Naast de 2 mm snijmarge is bij geperforeerd briefpapier ook de marge tot de rand al voor gedefinieerd. U hoeft zo alleen nog maar uw layout erin te zetten.
Briefpapier met de SAXOPRINT Designer online ontwerpen
Beschikt u over maar weinig grafische kennis, maak dan gebruik van de SAXOPRINT Designer (ontwerptool). Upload uw logo, maak de gewenste elementen op, zoals het briefhoofd, het informatieblok en ook de positie van het adresveld. Hulplijnen en rasters helpen u deze in rechte lijn te positioneren.