Productinformatie over de ansichtkaarten
Ansichtkaarten in een overzicht
van 25 tot 200.000 stuks
1 | 2
1/0 | 1/1 zwart
1/0 | 1/1 HKS
1/0 | 1/1 Pantone
2/0 | 2/2 zwart + HKS
2/0 | 2/2 zwart + Pantone
4/0 | 4/4 CMYK
4/1 CMYK + zwart
5/0 | 5/5 CMYK + HKS
5/0 | 5/5 CMYK + Pantone
250 | 300 | 400 g/m²
Machinegestreken papier zijdemat/glanzend
250 | 300 g/m²
Natuurpapier
250 | 300 g/m²
Recyclingpapier
280 | 350 g/m²
Karton voor ansichtkaarten
300 g/m²
Offsetkarton
Toepassingsgebieden
- promotiemiddel voor klantenbinding
- originele beeld-tekst-boodschappen met hoog promotie-effect
- gepersonaliseerde briefkaarten voor speciale klantenacties
- briefkaartcampagnes met verzamelwaarde
Materiaal bij de ansichtkaarten
Naast matte en glanzende fotopapiersoorten in drie verschillende diktes, zijn er ook kartonsoorten voor ansichtkaarten in 280 en 350 g/m² beschikbaar. Kartonsoorten voor ansichtkaarten hebben het voordeel, dat ze op de achterkant met vulpen, potlood of gelpen probleemloos te beschrijven zijn en zeer stevig zijn. Het beschrijven van fotopapier is met een balpen erg lastig. Daarvoor kunnen deze papiersoorten voorzien worden van een enkel- en dubbelzijdige speciale drukafwerking om de stabiliteit of stevigheid tegen vochtigheid te verhogen.
Wij adviseren ansichtkaartenkarton te gebruiken voor wens-, uitnodigings-, antwoord- en kansspelkaarten. Voor bijlagen in tijdschriften, pakketten en huis-aan-huisreclame is het 250 g/m² fotopapier een geschikte keuze. Ons 250 g/m² recyclingpapier bestaat voor 100% uit oud papier, dat in vergelijking tot de gebruikelijke papierproductie 70% op het energie- en waterverbruik bespaart.
Heeft u nog twijfels over de papierkeuze? Dan bestelt u geheel gratis onze papiermonsterbrochure.
Ansichtkaartenkarton
280 | 350 g/m2
Het ansichtkaartenkarton is op de voorkant standaard met een dispersielak afgewerkt. Het glanzende oppervlak wordt daardoor beschermd en de kleuren zijn sprekender. De achterkant is mat en is vooral geschikt om te beschrijven. Kiest u naar behoefte voor de 280 g/m² of 350 g/m² papierkwaliteit voor uw ansichtkaarten.
Machinegestreken papier
170 | 250 | 300 | 400 g/m2
Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.
Recyclingpapier
250 g/m2
Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom, kerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.
Natuurpapier
250 g/m2
Natuurpapier is al het papier dat na het vervaardigingsproces niet wordt afgewerkt met een coating. Natuurpapier is daardoor ongestreken papier, dat het drukwerk meer volume en een levendig en hoogwaardig gevoel geeft.
Papiermonsters
De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.
Papiermonster bestellenAfwerking bij de ansichtkaarten
Afwerkingen beschermen drukwerk tegen voortijdige slijtage, vocht, verhogen hun weerstandsvermogen en verbeteren het verschijningsbeeld. U kunt kiezen uit een volvlaks laag met UV-lak of laminaat op de voor- en achterkanten (let op papiersoort). Glanzende afwerkingen geven ansichtkaarten een luxe uitstraling. De kleurintensiteit van foto’s of dessins wordt duidelijk verhoogd. Matte afwerkingen beschermen tegen zichtbare vetvlekken en krassen. Zonlicht of verblindend licht hebben geen nadelige invloed op de aanblik.
UV-lak
Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.
Laminaat
Geef uw product een stijlvolle uitstraling en een hoogwaardige touch met onze cellofaanlaag, ook genoemd laminaat. Deze wordt daarbij voorzien van een flinterdunne folie, die bescherming biedt tegen invloeden van buitenaf.
Ansichtkaarten met dispersielak
Verzegel uw drukwerk met onze milieuvriendelijke dispersielak. De lak is niet alleen een elegante matte afwerking van het papier, maar beschermt het drukwerk ook tegen sporen van slijtage en vingerafdrukken.
HKS- & Pantone
Met speciale en geïndividualiseerde speciale kleuren creëert u een hoge mate van herkenning. Bovendien bereikt u met het HKS- en Pantone drukwerk een identieke en correcte kleurweergave.
Alle kaarten in één overzicht
Ontdek ons volledige productportfolio van de kaarten. Van wenskaarten en entreekaarten tot visitekaartjes, bij ons vindt u alles wat u nodig heeft voor een succesvolle reclamecampagne of klantenbinding.
Naar overzicht kaartenVragen over de ansichtkaarten
Welke kleurmodus dien ik te gebruiken?
Hoe kan ik mijn ansichtkaarten vormgeven en online bestellen?
Hoe voorkom ik witte randen aan mijn ansichtkaart, wanneer deze volvlaks bedrukt moet zijn?
Topsellers
Indruk maken en opvallen door het drukken van ansichtkaarten
Eigen ansichtkaarten voor ondernemingen en winkels zijn, net zoals flyers, veelzijdig in gebruik en gunstig geprijsd. Bovendien vallen ze op, maken indruk op doelgroepen en dragen bij aan de verkooppromotie en het genereren van adressen van nieuwe klanten.
In onze drukkerij kunt u ansichtkaarten, uitvouwbare kaarten en talrijke andere geprinte promotiematerialen binnen een paar dagen laten drukken. Ons machinepark is ingericht op orders met hoge oplagen. Zeer moderne drukpersen zoals de Heidelberg Speedmaster XL bedrukken 15.000 drukvellen per uur. Meer dan 550 medewerkers zorgen er dagelijks voor, dat onze klanten uit negen Europese landen hun drukwerk op tijd en in hoge drukkwaliteit ontvangen. Speciale drukafwerkingen, fotopapier en papiersoorten voor ansichtkaarten maken het mogelijk om rekening te houden met persoonlijke eisen. Laat ook u zich overtuigen van onze services en de SAXOPRINT-drukglans!
Ansichtkaarten als reclamemiddel laten drukken
Free cards / Promotie-ansichtkaarten
Ansichtkaarten zijn bij de reclamebedrijven en hun doelgroepen zeer populair. In veel bars, clubs of bioscopen zijn ze vrij en gratis beschikbaar en trekken de aandacht met brutale spreuken, provocerende infographics of beknopte boodschappen om over na te denken. Ondernemingen kunnen deze zogenoemde Free cards voor marketingcampagnes gericht inzetten, om:
- uw bekendheid te vergroten (branding)
- op uw merk of product attent te maken
- voormalige klanten aan uw merk te herinneren en nieuwe klanten te winnen
- regionale omstandigheden van de doelgroep in acht te nemen
- reclamebudgetten succesvoller in te zetten en
- strooiverlies te verminderen.
Stelt u bij het vormgeven van het ontwerp van de voorkant uw logo, uw producten of reclameboodschap op de achtergrond. Concentreert u zich erop om het meeste op te vallen tussen andere promotionele ansichtkaarten. Succes verzekerd met minimalistische provocerende grafieken, grappige boodschappen of atypische gezichtsuitdrukkingen van mensen en dieren op promotie-ansichtkaarten. Het gebruik van huisstijlkleuren zijn bij infographics aan te bevelen voor een betere herkenbaarheid. Plaats op de achterkant discreet uw bedrijfslogo, reclameslogans of productinformatie, zodat er nog genoeg ruimte overblijft voor notities of een groet bij verzending.
Ansichtkaarten voor winspelletjes om adressen te verzamelen
Op beurzen, winkelcentra of in winkels vinden we promotiestands met winspelletjes voor vakantiereizen, laptops, smartphones etc. Zij dienen meestal ter promotie van de verkoop van een product en stijging van de merkenbekendheid. Regionale winspelletjes van autobedrijven, supermarkten of elektronicazaken zijn populair om klantgegevens te genereren en deze later te benaderen. Met behulp van een winspel houdt een deelnemer zich in gedachten bezig met de producten en het merk en vormt zich een eerste mening. Daarom dragen winspelletjes ook bij aan imagebuilding.
Ansichtkaarten voor productmonsters en reclameartikelen
Promotiestands op beurzen, in winkelcentra of bij verkiezingsstands worden gericht benut, om te attenderen op zijn beursstand, verkiezingscampagne of winkel. Productmonsters van levensmiddelen, cosmeticamonstertjes of relatiegeschenken, zoals notitieblokken, zijn goede aantrekkingsfactoren om aandacht te trekken bij potentiële klanten en ze enthousiast te maken. Relevante informatie over de producten en de onderneming kunnen echter maar lastig blijvend aan de klanten worden meegegeven. Dan biedt een ansichtkaart uitkomst en kan optimaal met plakband aan producten worden vastgeplakt. De reclameboodschap, productvoordelen en contactinformatie gaan zo niet verloren!
Maxi-ansichtkaarten voor mailings
Huis-aan-huisreclame of mailings zien we veel als DIN-lang reclamebrief met de brief zelf en bijlagen zoals flyers.Als ansichtkaart in maxiformaat 235 x 125 mm bieden deze XXL-ansichtkaarten in vergelijking tot DIN-A6 kaarten bijna het dubbele reclameoppervlak. In brievenbussen of stapels post verdwijnen ze niet zo snel en vallen goed op met het juiste ontwerp en de geschikte reclameboodschap. Perforaties helpen om kortingen en coupons aan te bieden, die de ontvangers moeten inwisselen.
Antwoordkaarten in magazines en tijdschriften
Postkaarten in tijdschriften staan voor reclameadvertenties, waarop geïnteresseerden eenvoudig een antwoordmogelijkheid hebben. Zoals huis-aan-huisreclame dienen ze voor het verzamelen van adressen. In magazines zullen ze minder strooiverlies hebben dan bij winspelletjes in openbare ruimtes. Met reclame in magazines kunnen doelgroepen, zoals managers, ouders of kinderen specifiek worden aangesproken. Om de kaart niet bij het transport eruit te laten vallen, raden wij aan op de ansichtkaart met lijm vast te maken of ze mee in te binden. Een perforatielijn helpt bij het netjes afscheuren.
Postkaarten als wens-, uitnodigings- en Save-the-Date-kaarten
Postkaarten zijn ook geliefd om uit delen voor uitnodigingen voor heropeningen of productpresentaties, kerst- en nieuwjaarsgroeten te versturen of events aan te kondigen. Zogenoemde “Save-The-Date-Cards” zijn een trend uit de VS, die ook in Europa hun intrede hebben gedaan. Ansichtkaarten hebben ten opzichte van gevouwen kaarten het voordeel, dat daarvoor geen enveloppen voor verzending nodig zijn. Dat is milieuvriendelijk en verlaagt de verzendkosten door de gunstige portotarieven.
Bestelopties van onze drukkerij
Kleurgebruik en perforaties
Gebruik onze vierkleurendruk om foto’s optimaal te drukken. Let u daarbij op het omzetten van RGB-kleuren in CMYK in uw drukbestanden. Wilt u uw bedrijfslogo en huisstijlkleuren exact laten drukken, zodat ze er op ieder promotiemiddel hetzelfde uitzien, maak dan gebruik van HKS- of PMS-kleuren. Onze helpdeskmedewerkers helpen u graag persoonlijk.
Afhankelijk van het formaat en het papier kunt u tot 6 perforaties met een minimumafstand van 1 cm laten produceren. Ideaal voor kortingsacties of kortingsbonnen die u wilt verspreiden.
Klimaatneutraal drukken
Draag een steentje bij aan de klimaatbescherming en ondersteun met uw bestelling een door ons gesteund klimaatbeschermingsproject. Door een klimaatneutrale druk compenseert u de hoeveelheid uitgestoten broeikasgassen, die bij de productie ontstaan. Deze optie kunt u heel eenvoudig in ons webshopsysteem kiezen. Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u een kentekenlabel met een eenduidig nummer. Dat kunt u in uw drukbestand plaatsen, om uw doelgroep daarop te attenderen.
Ansichtkaarten online ontwerpen of drukbestanden opmaken
Eenvoudige layouts met grafieken, beelden of teksten kunt u met weinig kennis zeer eenvoudig met onze SAXOPRINT Designer maken. Upload uw eigen beeldmateriaal, verander de achtergrondkleuren en voer naar wens de reclametekst in.
Het is professioneler en gedetailleerder om voor een eigen drukbestand te gaan, dat door een vormgever in Adobe InDesign wordt opgemaakt. Bedrijfskleuren in HKS, eigen lettertypen en correcte beeldpositionering zijn daardoor zeker gesteld. Handleidingen, informatiebladen en druksjablonen helpen om correcties snijmarges, beeldresoluties en ingesloten lettertypes uit te voeren. Voor vragen of advies staan onze helpdeskmedewerkers graag persoonlijk tot uw beschikking van maandag tot zondag.