Produktdetails Flyer
Productinformatie over de flyers
Flyers in een overzicht
van 25 tot 200.000 stuks
1 | 2
1/0 | 1/1 zwart
1/0 | 1/1 HKS
1/0 | 1/1 Pantone
2/0 | 2/2 zwart + HKS
2/0 | 2/2 zwart + Pantone
4/0 | 4/4 CMYK
4/1 CMYK + zwart
5/0 | 5/5 CMYK + HKS
5/0 | 5/5 CMYK + Pantone
80 | 90 | 100 | 120 g/m²
offsetpapier
90 | 120 | 160 | 250 g/m²
natuurpapier
90 | 135 | 170 | 250 | 300
400 g/m²
machinegestreken papier zijdemat | glanzend
80 | 170 | 250 g/m²
recyclingpapier
300 g/m²
offsetkarton
300 | 450 g/m²
chromokarton (tweezijdig gestreken)
Toepassingsgebieden
- uitnodiging voor evenementen en manifestaties
- informatie over beurzen, congressen, trainingen en vergaderingen
- productinformatie en portfolio-overzichten
- presentatie van speciale aanbiedingen
- benaderen van nieuwe klanten
Gevouwen flyers
Voor vouwbladen bieden wij u zeven verschillende vouwvarianten aan, zoals wikkelvouw, zigzag-vouw of de combivouw. Juist bij meerdere producten of omvangrijke informatie zijn folders met minstens 4 pagina’s zeer geschikt, omdat ze als kleine brochures fungeren.
Enkele vouw
De enkele vouw, ook 2-luik of parallelvouw genaamd, is de eenvoudigste vorm om te vouwen. Het blad wordt daarbij eenmaal in het midden gevouwen. Afhankelijk van de gelegenheid verandert dit vouwtype uw folder in vele formaten tot een perfecte wenskaart.
Wikkelvouw
Met de wikkelvouw kan uw informatie op max. 10 pagina's geslaagd worden voorgesteld. Daarbij worden de afzonderlijke pagina's zonder richtingsverandering met een zijde omgevouwen. Twee parallelle vouwen geven bijvoorbeeld in totaal 6 zijden voor uw inhoud.
Zigzagvouw
Met de zigzagvouw hebt u de mogelijkheid om uw aantrekkelijke content tot op max. 12 pagina’s te presenteren. Ook als Leporello-vouw bekend, volgt bij deze variant elke vouw de voorafgaande zijde zigzagvormig in tegengestelde richting.
Kruisvouw
De 8-zijdige kruisvouw is uitstekend geschikt voor het weergeven van omvangrijke kaarten, posters en informatieve grafieken. Het vouwblad wordt eerst horizontaal en vervolgens verticaal gevouwen. Hieruit ontstaan vouwranden in de vorm van een kruis.
Luikvouw (open)
Bij een luikvouw worden beide buitenste zijden telkens in het midden gevouwen zonder dat ze elkaar overlappen. Dit vouwtype wordt soms ook altaarvouw genoemd.
Luikvouw (gesloten)
Bij de gesloten luikvouw worden eventueel de beide buitenste zijden naar binnen gevouwen. Het enige verschil: door een extra vouw in het midden van het blad ontstaan er in totaal 8 gelijke grote zijden voor uw ontwerp.
Combinatievouw
De 12-zijdige combinatievouw wordt eerst in het midden parallel gevouwen en vervolgens, analoog met de wikkelvouw, met 2 andere vouwen tot het gesloten eindformaat gebracht. Deze universele folders bieden u voldoende ruimte voor de meest uiteenlopende toepassingen.
Plano (ongevouwen)
Gebruik de eigenschap plano (ongevouwen) om uw folders individueel verder te kunnen verwerken. Om het openscheuren van de vouwrug te voorkomen, rillen we uw folders al vanaf een papiergewicht van 160 g/m².
Materiaal bij de flyers
Voor flyers bestaande uit één of twee pagina’s raden wij aan om minstens een 170 g/m² van fotodrukpapier te gebruiken, om te zorgen voor een hogere stabiliteit en betere hantering. Deze worden na het drukken bestreken met een laklaag (dispersielak). Die verhoogt de houdbaarheid aanzienlijk, maar bemoeilijkt het beschrijven respectievelijk het stempelen. Onze natuur- en gerecyclede papiersoorten bieden daarvoor uitkomst en ontzien tegelijkertijd het milieu. Het recycling-papier bestaat voor 100% uit oud papier en bespaart tot 70% energie en water ten opzichte van de traditionele papierproductie. Beide papiersoorten beschikken over een hoge ‘witgraad’, waardoor ze ook voor reclamemiddelen zoals flyers of visitekaartjes geschikt zijn.
Flyer van offsetpapier drukken
80 | 90 | 100 | 120 g/m²
Offsetpapier is stevig papier zonder coating met 100% cellulose. Het slijtvaste oppervlak geeft uw afbeeldingen een mooie uitstralingen en teksten worden er bijzonder leesvriendelijk door. Offsetpapier is beschrijf- en bedrukbaar. Daarom is het geschikt voor zowel kopieermachines als printers.
Flyer van recyclingpapier drukken
80 | 170 | 250 g/m²
Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom, gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.
Onze recyclingpapieren zijn FSC®-gecertificeerd.
Natuurpapier
90 | 120 | 160 | 250 g/m²
Natuurpapier is al het papier dat na het vervaardigingsproces niet wordt afgewerkt met een coating. Natuurpapier is daardoor ongestreken papier, dat het drukwerk meer volume en een levendig en hoogwaardig gevoel geeft.
Onze natuurpapieren in 90, 160 en 250 g/m² zijn FSC®-gecertificeerd.
Machinegestreken papier
90 | 135 | 170 | 250 | 300 | 400 g/m²
Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.
Chromokarton
300 | 450 g/m²
De Chromokarton heeft een dubbelzijdig zijdematte afwerking met een homogeen oppervlak. Het is bijzonder robuust en heeft een hoge treksterkte, waardoor het bijzonder geschikt is voor hoogwaardige producten of reclamematerialen die een langere "levensduur" vereisen. Door het aan beide zijden gecoate oppervlak is het papier niet beschrijfbaar en niet stempelbaar.
Papiermonsters
De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.
Papiermonster bestellenAfwerking bij de flyers
Afwerkingen zoals UV-lak of een Soft Touch laminaat kunt u voor uw fotodrukpapier in 135, 170, 250, 300 g/m² en onze 400 g/m² FSC-papiersoorten bestellen. UV-lak geeft drukwerk een luxe uitstraling en een zeer mooie look & feel. Juist voor flyers, die heel veel gebruikt worden en voor buitenreclame een beschermlaag nodig hebben, is deze speciale afwerking aan te raden. Het lamineren zorgt voor nog meer glans en stevigheid. Kiest u voor ons Soft Touch laminaat, dan voelt uw flyer bovendien heel bijzonder aan door een fluweelzacht oppervlak.
Glanzende lagen hebben een zeer groot effect op de kleuren, waarbij mat laminaat vooral een hoogwaardig effect heeft en geen zichtbare vingerafdrukken achterlaat. Uw flyers werken wij op de voor- en achterkant op dezelfde manier af.
UV-lak
mat | glans
Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.
Laminaat
mat | glans | Soft Touch
Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.
Verzegelen van flyers met dispersielak
Verzegel uw drukwerk met onze milieuvriendelijke dispersielak. De lak is niet alleen een elegante matte afwerking van het papier, maar beschermt het drukwerk ook tegen sporen van slijtage en vingerafdrukken.
HKS & Pantone (PMS)
Unieke PMS en HKS-kleuren bieden in tegenstelling tot de traditionele offsetdruk-kleurtechnologie CMYK een veel groter kleurspectrum. Daarmee kunnen we bijna iedere wens op drukwerkgebied vervullen. Door deze bijzondere kleuren is het voor ons mogelijk om iedere nuance in gelijkblijvende kleurkwaliteit te drukken.
Door de exacte kleurbepaling zijn PMS- en HKS-kleuren vooral zeer geschikt voor bedrijfslogo’s, die een exacte herkenningswaarde moeten overbrengen. Vooral kleurrijke en zeer bonte voltonen zijn met unieke kleuren zo exact mogelijk te realiseren.
Er zijn 88 HKS en 1.728 Pantone basiskleuren, die slechts bij benadering met CMYK gemaakt kunnen worden.
Overnight voor spoedbestelling
Heeft u uw flyers of 4-zijdige folder al de volgende dag nodig, kunt u gebruikmaken van onze Overnight-service. Dan geldt echter wel een minimale bestelling van 1.000 stuks, 4/4 bedrukking en keuze uit 4 fotodruk-papiersoorten. De betaling en aanlevering van het bestand dienen voor 12.00 uur plaats te vinden.
Overnight flyers bestellenVragen over flyers
Hoe kan ik mijn flyers ontwerpen en online bestellen?
Hoe worden mijn flyers verstuurd?
Welke kleuren zijn er bij flyers mogelijk?
Wat is een perforatie?
Ik heb een flyer met een kortingscoupon. Hoe maak ik een perforatie aan, wanneer ik niet wil dat de lijn wordt meegedrukt?
Welke papiersoort is voor mij de juiste keuze?
Hoe vermijd ik witte randen aan mijn flyer?
Topsellers
Flyers – universele reclamemiddelen voor succesvolle communicatie
Flyers zijn een van de meest gebruikte promotiematerialen van kleine tot middelgrote ondernemingen. Dit is geen verrassing: door de talrijke formaten, vouwmogelijkheden en papiersoorten zijn flyers uitermate geschikt voor algemeen gebruik voor veel branches en reclamedoeleinden. Verenigingen, sportclubs en organisatoren gebruiken ze om op events hun activiteiten onder de aandacht te brengen of om nieuwe leden te werven.
Flyers worden een succesvol reclamemiddel door een origineel concept, een duidelijke boodschap en een blikvanger. Of flyers nu op zichzelf staan of als aanvulling op een reclamecampagne dienen – ze zijn een geweldig massamedium met heel veel toepassingsmogelijkheden:
- als brochure van lokale winkels of dienstverleners
- als strooifolder voor verspreiding huis-aan-huis
- als reclamefolder voor speciale aanbiedingen
- als informatieblad voor events of productdetails
Onze flyer-formaten, -materialen, -afwerkingen en -bedrukkingen
Als drukkerij bieden wij u flyers in talrijke formaten aan, die u met verschillende vouwmogelijkheden, papiersoorten en afwerkingen kunt combineren, bijvoorbeeld:
- een DIN lang gevouwen flyer (wordt in de drukkerijbranche als folder omschreven) van 8 pagina’s met een zigzag-vouw (optimaal voor de klassieke brochurestandaards),
- een A5-flyer van twee pagina‘s van 400 g/m² FSC drukpapier met UV-lak (optimaal voor vrij gebruik),
- in DIN A6-formaat met 300 g/m² fotodrukpapier in mat en gedeeltelijk UV-lak (optimaal voor brochurestandaards voor A6-reclamemateriaal in briefkaartformaat) of,
- een vierkante folder (bijv. 148 x 148 mm) van 170 g/m² recyclingpapier met 8 pagina’s en een altaar- resp. luikvouw (klein formaat met groot effect door de klapbare vouw).
De eerste indruk telt
Voordat u voor een formaat, papiersoort of vouwwijze kiest, moet u zich afvragen welke eerste indruk u met uw flyer wilt achterlaten:
- Inspireren en nieuwsgierig maken
- Enthousiast maken en in vervoering brengen
- Tot nadenken aanzetten of
- Informeren
Het doel van uw reclamefolder is, dat uw favoriete doelgroep uw flyer pakt, hem meerdere seconden bekijkt en als relevant voor zichzelf beschouwt. In het meest ideale geval neemt de persoon contact met uw organisatie op of beveelt u aan.
U valt het meeste op door een blikvanger op uw flyer! Gebruik daarvoor een sprekende reclameboodschap of een emotioneel aansprekend beeld, zoals
- een vriendelijk lachende persoon
- natuurfoto’s of landschappen, voor een kalmerend effect
- dieren of kinderen, die aandoenlijk werken of
- slogans of klantenvoordelen, die aanzetten tot nadenken
Wilt u heel veel informatie verstrekken, houdt u dan wel het principe in het oog: “Less is more”! Want te veel tekst schrikt eerder af. Duidelijke structuren in tekst en beeld kunnen daarentegen beter begrepen worden en vergroten de kans om bekeken te worden.
Maak gebruik van de 5 W’s en 1H-methode (5 W-vragen en 1 H-vraag), om de meest typische vragen van uw doelgroep te beantwoorden, wanneer zij uw flyer bekijken: Wat, Wie, Wanneer, Waarom, Waar en Hoe?
Aanbieders van diensten en producten moeten steeds de focus houden op het klantengebruik en deze in koppen aanhouden. Event-flyers dienen de plaats en het tijdstip van de bijeenkomst goed zichtbaar te laten zien.
Zorg ook voor duidelijke uitnodigende actiegerichte teksten zodat de doelgroep tot vervolgstappen overgaat, zoals:
- Bel ons vrijblijvend op!
- Vraag nu uw offerte gratis aan!
- Wissel uw tegoedbon in bij onze beursstand.