• Gratis verzending
    Geen verborgen kosten Bij alle producten is de standaardverzending gratis!
  • incl. basis bestandscontrole
    Voor de beste drukresultaten Je drukbestanden worden na het uploaden altijd gratis gecontroleerd op drukbaarheid! Je  krijgt onmiddellijk feedback als er optimalisaties nodig zijn.
  • Op rekening kopen
    Eenvoudig per rekening betalen Bedrijven, overheden en verenigingen betalen bij ons gemakkelijk per rekening.
    • Geen kosten
    • Geen vertragingen
    • Geen omwegen
    Wij produceren onmiddellijk na ontvangst van je gegevens - je betaalt pas na ontvangst van je goederen.
  • Persoonlijk deskundig advies
    Vriendelijk en vakbekwaam Wij helpen je graag!
    • Productadvies
    • Ondersteuning bij de creatie van jouw drukbestanden
    • Ordermanagement
    Onze bekwame drukexperts staan je van ma t/m vr van 8.00 - 17.00 uur op 078 486 999 met raad en daad terzijde.
FR

Flyers

Het universele reclamemiddel

  • veel papiersoorten van hoge kwaliteit om uit te kiezen
  • Met overnight delivery ➨ Vandaag besteld, morgen bij u!
  • 1 miljoen tevreden klanten al 25 jaar bij SAXOPRINT
TipJouw product zal extra bestendig zijn door de extra bescherming met UV-lak
Nu flyer afdrukken

Produktdetails Flyer

Productinformatie

Productinformatie over de flyers

Flyers in een overzicht

Eindformaat
DIN A3
1/3 DIN A3
DIN A4
DIN A5
DIN A6
1/2 DIN A6
DIN A7
DIN A8
DIN lang
US / DL small
DIN A5 long
100 x 100 mm
105 x 105 mm
120 x 120 mm
150 x 265 mm
183 x 273 mm
210 x 210 mm
Oplage

van 25 tot 200.000 stuks

Aantal pagina's

1 | 2

Bedrukking

1/0 | 1/1 zwart

1/0 | 1/1 HKS

1/0 | 1/1 Pantone

2/0 | 2/2 zwart + HKS

2/0 | 2/2 zwart + Pantone

4/0 | 4/4 CMYK

4/1 CMYK + zwart

5/0 | 5/5 CMYK + HKS

5/0 | 5/5 CMYK + Pantone

Materiaal

80 | 90 | 100 | 120 g/m²
offsetpapier

90 | 120 | 160 | 250 g/m²
natuurpapier

90 | 135 | 170 | 250 | 300
400 g/m²
machinegestreken papier zijdemat | glanzend

80 | 170 | 250 g/m²
recyclingpapier

300 g/m²
offsetkarton

300 | 450 g/m²
chromokarton (tweezijdig gestreken)

Verwerking
Perforatie
Tot 6 perforatielijnen
Afwerking
UV lak
UV-lak mat | glans
Lamineren
Laminaat mat | glans
Soft touch laminaat
Laminaat Soft Touch
Dispersielak
Dispersielak
Gevouwen flyers

Gevouwen flyers

Voor vouwbladen bieden wij u zeven verschillende vouwvarianten aan, zoals wikkelvouw, zigzag-vouw of de combivouw. Juist bij meerdere producten of omvangrijke informatie zijn folders met minstens 4 pagina’s zeer geschikt, omdat ze als kleine brochures fungeren.

Wikkelvouw

Met de wikkelvouw kan uw informatie op max. 10 pagina's geslaagd worden voorgesteld. Daarbij worden de afzonderlijke pagina's zonder richtingsverandering met een zijde omgevouwen. Twee parallelle vouwen geven bijvoorbeeld in totaal 6 zijden voor uw inhoud.

Wikkelvouw

Kruisvouw

De 8-zijdige kruisvouw is uitstekend geschikt voor het weergeven van omvangrijke kaarten, posters en informatieve grafieken. Het vouwblad wordt eerst horizontaal en vervolgens verticaal gevouwen. Hieruit ontstaan vouwranden in de vorm van een kruis.

Kruisvouw

Luikvouw (gesloten)

Bij de gesloten luikvouw worden eventueel de beide buitenste zijden naar binnen gevouwen. Het enige verschil: door een extra vouw in het midden van het blad ontstaan er in totaal 8 gelijke grote zijden voor uw ontwerp.

Luikvouw (gesloten)

Plano (ongevouwen)

Gebruik de eigenschap plano (ongevouwen) om uw folders individueel verder te kunnen verwerken. Om het openscheuren van de vouwrug te voorkomen, rillen we uw folders al vanaf een papiergewicht van 160 g/m².

Plano (niet gevouwen)
Materialen

Materiaal bij de flyers

Voor flyers bestaande uit één of twee pagina’s raden wij aan om minstens een 170 g/m² van fotodrukpapier te gebruiken, om te zorgen voor een hogere stabiliteit en betere hantering. Deze worden na het drukken bestreken met een laklaag (dispersielak). Die verhoogt de houdbaarheid aanzienlijk, maar bemoeilijkt het beschrijven respectievelijk het stempelen. Onze natuur- en gerecyclede papiersoorten bieden daarvoor uitkomst en ontzien tegelijkertijd het milieu. Het recycling-papier bestaat voor 100% uit oud papier en bespaart tot 70% energie en water ten opzichte van de traditionele papierproductie. Beide papiersoorten beschikken over een hoge ‘witgraad’, waardoor ze ook voor reclamemiddelen zoals flyers of visitekaartjes geschikt zijn.

Flyer van recyclingpapier drukken

80 | 170 | 250 g/m²

Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom, gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.

Onze recyclingpapieren zijn FSC®-gecertificeerd.

Recyclingpapier

Machinegestreken papier

90 | 135 | 170 | 250 | 300 | 400 g/m²

Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.

Machinegestreken papier glans

Papiermonsters

De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.

Papiermonster bestellen
Afwerkingen

Afwerking bij de flyers

Afwerkingen zoals UV-lak of een Soft Touch laminaat kunt u voor uw fotodrukpapier in 135, 170, 250, 300 g/m² en onze 400 g/m² FSC-papiersoorten bestellen. UV-lak geeft drukwerk een luxe uitstraling en een zeer mooie look & feel. Juist voor flyers, die heel veel gebruikt worden en voor buitenreclame een beschermlaag nodig hebben, is deze speciale afwerking aan te raden. Het lamineren zorgt voor nog meer glans en stevigheid. Kiest u voor ons Soft Touch laminaat, dan voelt uw flyer bovendien heel bijzonder aan door een fluweelzacht oppervlak.

Glanzende lagen hebben een zeer groot effect op de kleuren, waarbij mat laminaat vooral een hoogwaardig effect heeft en geen zichtbare vingerafdrukken achterlaat. Uw flyers werken wij op de voor- en achterkant op dezelfde manier af.

Laminaat

mat | glans | Soft Touch

Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.

HKS & Pantone (PMS)

Unieke PMS en HKS-kleuren bieden in tegenstelling tot de traditionele offsetdruk-kleurtechnologie CMYK een veel groter kleurspectrum. Daarmee kunnen we bijna iedere wens op drukwerkgebied vervullen. Door deze bijzondere kleuren is het voor ons mogelijk om iedere nuance in gelijkblijvende kleurkwaliteit te drukken.

Door de exacte kleurbepaling zijn PMS- en HKS-kleuren vooral zeer geschikt voor bedrijfslogo’s, die een exacte herkenningswaarde moeten overbrengen. Vooral kleurrijke en zeer bonte voltonen zijn met unieke kleuren zo exact mogelijk te realiseren. 

Er zijn 88 HKS en 1.728 Pantone basiskleuren, die slechts bij benadering met CMYK gemaakt kunnen worden.

Speciale kleuren
Overnight

Overnight voor spoedbestelling

Heeft u uw flyers of 4-zijdige folder al de volgende dag nodig, kunt u gebruikmaken van onze Overnight-service. Dan geldt echter wel een minimale bestelling van 1.000 stuks, 4/4 bedrukking en keuze uit 4 fotodruk-papiersoorten. De betaling en aanlevering van het bestand dienen voor 12.00 uur plaats te vinden.

Overnight flyers bestellen
FAQ

Vragen over flyers

Hoe kan ik mijn flyers ontwerpen en online bestellen?

Flyers zelf ontwerpen

Toegegeven: programma’s zoals Microsoft Word of Open Office zijn voor het ontwerp van een flyer om te printen op uw kantoorprinter prima te gebruiken. Voor een professioneel gedrukte flyer zijn deze bestandsformaten niet toereikend om kwalitatief hoogwaardige reclamemiddelen te maken. Daarom raden wij aan om grafische programma’s zoals Adobe InDesign te gebruiken, om excellente flyer-ontwerpen met behulp van onze Ontwerphandleiding op te maken. Een pdf in gesloten formaat met ingesloten lettertypen, hoge resolutie afbeeldingen en correcte snijmarges geeft ons de mogelijkheid om ongecompliceerd en tijdig te drukken. In onze kosteloze basis-bestandscontrole controleren wij of de pagina-afmetingen of perforatielijnen correct zijn opgeslagen, de kleurmodus in acht genomen is en of de paginavolgorde klopt. Voor nieuwe klanten adviseren wij daarnaast te kiezen voor onze professionele bestandscontrole. Onze experts van de drukvoorbereiding controleren dan aanvullend of de marges (voor afloop) correct zijn, vooral de afstand van de logo’s en tekst en of de vouwmethodes foutloos zijn opgeslagen. Alle informatie over onze bestandscontroles vindt u hier.

Flyers online vormgeven met de SAXOPRINT Designer

Wilt u uw flyer online zelf opmaken en tevens een hoge drukkwaliteit realiseren? Geen probleem, de SAXOPRINT Designer ondersteunt u daarbij! Upload uw logo, verander achtergrondkleuren, voeg kopjes, teksten en uw beeldmateriaal in. De SAXOPRINT Designer maakt het mogelijk! Zelfs flyers met vouwen of met twaalf pagina’s kunt u daarmee probleemloos opmaken. Probeer het zelf uit! Geef eenvoudig uw product in de online configurator aan en klik op de button “Online vormgeven” op de rechterpagina. U wordt automatisch in Designer verder geleid en kunt starten. Alle details daarover vindt u hier.

Hoe worden mijn flyers verstuurd?

Bij gevouwen flyers kunt u de flyer voorgevouwen of als plano geleverd krijgen. Wilt u dat uw bestelling bij verschillende filialen of standplaatsen wordt afgeleverd, kies dan in het bestelproces voor onze gunstig geprijsde gesplitste levering. Gesplitste levering kan tot maximaal 10 afleveradressen per order. Heeft u meer dan 10 afleveradressen, maak dan eenvoudig meerdere orders aan. Resellers of reclamebureaus kunnen bovendien onze kosteloze Reseller-verzending kiezen, waarbij als afzender uw adres wordt afgedrukt.

Welke kleuren zijn er bij flyers mogelijk?

U kunt bij ons uw flyers bestellen in de traditionele 4/4 kleuren volgens Euroscala (Europese kleurschaal voor offsetdruk), die u met een HKS- of PMS-kleur kunt combineren. Natuurlijk zijn de speciale kleuren ook met zwartdruk resp. als enkele kleur te bedrukken.

Wat is een perforatie?

Voor kansspelen, coupons, kortingsacties of entreekaarten adviseren wij een of meerdere perforaties te gebruiken. Door een voorgestanste lijn kunnen eenvoudig stroken van flyers worden afgescheurd zonder hulpmiddel. Bij ons zijn maximaal 6 perforatielijnen vanaf het A6-formaat mogelijk. Houd daarbij rekening met een minimale afstand van elk 1 cm. Bij gevouwen strooifolders kunt u kiezen voor maximaal 3 afscheurlijnen. Perforatielijnen zijn vanaf 135 g/m² mogelijk. Wij raden echter aan om 300 g/m² te gebruiken, om de stevigheid van het afgescheurde deel te waarborgen.

Ik heb een flyer met een kortingscoupon. Hoe maak ik een perforatie aan, wanneer ik niet wil dat de lijn wordt meegedrukt?

Wij hebben een voorbeeld nodig voor het plaatsen van de perforatie. Markeer de lijn en sla het beeld als apart bestand op, dat u overeenkomstig een naam geeft (bijv. ordernummer_perforatievoorbeeld.jpg). Op deze manier bevat uw eigenlijke drukbestand geen lijn, die per ongeluk gedrukt wordt.


Welke papiersoort is voor mij de juiste keuze?

U kunt met ons papiermonsterboek al onze papiersoorten en -diktes gemakkelijk thuis bekijken en beslissen welk papier voor u het meest geschikt is.

Hoe vermijd ik witte randen aan mijn flyer?

Legt u rondom altijd een snijmarge van 2 mm extra aan. Uw achtergrondmotieven en van de rand aflopende afbeeldingen moeten in dit deel doorlopen, zodat ze door ons eraf gesneden kunnen worden. Daardoor worden dunne, witte randen na het snijden voorkomen. Verdere informatie vindt u in onze drukdatagids.

Topsellers

Flyers – universele reclamemiddelen voor succesvolle communicatie

Flyers zijn een van de meest gebruikte promotiematerialen van kleine tot middelgrote ondernemingen. Dit is geen verrassing: door de talrijke formaten, vouwmogelijkheden en papiersoorten zijn flyers uitermate geschikt voor algemeen gebruik voor veel branches en reclamedoeleinden. Verenigingen, sportclubs en organisatoren gebruiken ze om op events hun activiteiten onder de aandacht te brengen of om nieuwe leden te werven.

Flyers worden een succesvol reclamemiddel door een origineel concept, een duidelijke boodschap en een blikvanger. Of flyers nu op zichzelf staan of als aanvulling op een reclamecampagne dienen – ze zijn een geweldig massamedium met heel veel toepassingsmogelijkheden:

  • als brochure van lokale winkels of dienstverleners
  • als strooifolder voor verspreiding huis-aan-huis
  • als reclamefolder voor speciale aanbiedingen
  • als informatieblad voor events of productdetails

Onze flyer-formaten, -materialen, -afwerkingen en -bedrukkingen

Als drukkerij bieden wij u flyers in talrijke formaten aan, die u met verschillende vouwmogelijkheden, papiersoorten en afwerkingen kunt combineren, bijvoorbeeld:

  • een DIN lang gevouwen flyer (wordt in de drukkerijbranche als folder omschreven) van 8 pagina’s met een zigzag-vouw (optimaal voor de klassieke brochurestandaards),
  • een A5-flyer van twee pagina‘s van 400 g/m² FSC drukpapier met UV-lak (optimaal voor vrij gebruik),
  • in DIN A6-formaat met 300 g/m² fotodrukpapier in mat en gedeeltelijk UV-lak (optimaal voor brochurestandaards voor A6-reclamemateriaal in briefkaartformaat) of,
  • een vierkante folder (bijv. 148 x 148 mm) van 170 g/m² recyclingpapier met 8 pagina’s en een altaar- resp. luikvouw (klein formaat met groot effect door de klapbare vouw).

De eerste indruk telt

Voordat u voor een formaat, papiersoort of vouwwijze kiest, moet u zich afvragen welke eerste indruk u met uw flyer wilt achterlaten:

  • Inspireren en nieuwsgierig maken
  • Enthousiast maken en in vervoering brengen
  • Tot nadenken aanzetten of
  • Informeren

Het doel van uw reclamefolder is, dat uw favoriete doelgroep uw flyer pakt, hem meerdere seconden bekijkt en als relevant voor zichzelf beschouwt. In het meest ideale geval neemt de persoon contact met uw organisatie op of beveelt u aan.

U valt het meeste op door een blikvanger op uw flyer! Gebruik daarvoor een sprekende reclameboodschap of een emotioneel aansprekend beeld, zoals

  • een vriendelijk lachende persoon
  • natuurfoto’s of landschappen, voor een kalmerend effect
  • dieren of kinderen, die aandoenlijk werken of
  • slogans of klantenvoordelen, die aanzetten tot nadenken

Wilt u heel veel informatie verstrekken, houdt u dan wel het principe in het oog: “Less is more”! Want te veel tekst schrikt eerder af. Duidelijke structuren in tekst en beeld kunnen daarentegen beter begrepen worden en vergroten de kans om bekeken te worden.

Maak gebruik van de 5 W’s en 1H-methode (5 W-vragen en 1 H-vraag), om de meest typische vragen van uw doelgroep te beantwoorden, wanneer zij uw flyer bekijken: Wat, Wie, Wanneer, Waarom, Waar en Hoe?

Aanbieders van diensten en producten moeten steeds de focus houden op het klantengebruik en deze in koppen aanhouden. Event-flyers dienen de plaats en het tijdstip van de bijeenkomst goed zichtbaar te laten zien.

Zorg ook voor duidelijke uitnodigende actiegerichte teksten zodat de doelgroep tot vervolgstappen overgaat, zoals:

  • Bel ons vrijblijvend op!
  • Vraag nu uw offerte gratis aan!
  • Wissel uw tegoedbon in bij onze beursstand.