Productinformatie
Visitekaartjes in een overzicht
van 50 tot 50.000 stuks
1 | 2 | 4
1/0 | 1/1 zwart
1/0 | 1/1 HKS
1/0 | 1/1 CMYK
2/0 | 2/2 zwart + HKS
2/0 | 2/2 zwart + Pantone
4/0 | 4/4 CMYK
4/1 CMYK + zwart
5/0 | 5/5 CMYK + HKS
5/0 | 5/5 CMYK + Pantone
170 | 250 | 300 | 400 g/m²
machinegestreken papier zijdemat/glanzend
250 | 300 g/m²
natuurpapier
250 | 300 g/m²
recyclingpapier
280 | 350 g/m²
karton voor ansichtkaarten
300 g/m²
offsetkarton
300 | 450 g/m²
chromokarton (tweezijdig gestreken)
Onze toepassingsgebieden zijn
- persoonlijk visitekaartje voor iedere medewerker
- presentatie van de algemene gegevens van uw bedrijf op een kaartje
- blanco visitekaartjes om creatief te verpersoonlijken
Materiaal bij de visitekaartjes
Het juiste papier kiezen
De keuze van het papier neemt intussen een steeds belangrijkere rol in bij visitekaartjes. Kozen tot voor kort nog de meesten voor standaardpapier zoals het 250 g/m² fotodrukpapier, nu is er een trend naar sterker papier van 300 tot 400 g/m², dat voor meer stevigheid zorgt. Achtergrond van deze ontwikkeling is dat met behulp van het papier de waardigheid van een onderneming doelgericht kan worden vergroot.
Machinegestreken papier
170 | 250 | 300 | 400 g/m2
Machinegestreken papier wordt veredeld met een synthetische matte resp. glanzende laag. Het papier krijgt daardoor een meer gesloten, gladder en steviger oppervlak waardoor een hoge weergave van details en een betere kwaliteit bereikt wordt, in het bijzonder bij foto's en contouren.
Recyclingpapier
250 | 300 g/m2
Recyclingpapier bestaat voor 100% uit hergebruikt oud papier. Behalve dat daarmee de houtvoorraden worden gespaard, levert dit, in vergelijking met de conventionele papiervervaardiging, 70% energie- en waterbesparing op. Kortom: Gerecycled papier spaart ons milieu aanzienlijk.
Ons recyclingpapier in 250 g/m² is FSC®-gecertificeerd.
Natuurpapier
250 | 300 g/m2
Natuurpapier is al het papier dat na het vervaardigingsproces niet door het aanbrengen van een coating wordt veredeld. Natuurpapier is daardoor ongestreken papier dat het drukwerk een hoger volume en een levendige en hoogwaardige haptiek geeft.
Ons natuurpapier in 250 g/m² is FSC®-gecertificeerd.
Papiermonsters
De papiermonsters geven u een goed inzicht in alle materialen en afwerkingsmogelijkheden. Voel het verschil tussen offset, fotodruk en speciaal papier en voel de aantrekkingskracht van UV-lakken en laminering.
Papiermonster bestellenAfwerking bij de visitekaartjes
Om visitekaartjes handig voor dagelijks gebruik en steviger te maken, is een speciale afwerking onmisbaar! Deze beschermt het drukwerk tegen invloeden van buitenaf zoals vochtigheid, verbetert de look & feel en geeft de kleur meer glans. De Soft Touch-laminering geeft uw visitekaartje daarnaast een fluweelzacht oppervlak met contrastrijke kleureffecten. Onze UV-laklaag biedt een betrouwbare bescherming tegen scheuren en krassen, maar ook tegen vocht. Daarmee is het drukwerk optimaal geschikt voor buitengebruik. Alle laklagen kunnen wij op de voor- en achterkant realiseren, om de stevigheid en stabiliteit gericht te verhogen.
Cellofaanlaag
mat | glans | Soft Touch
Geef uw product een stijlvolle uitstraling en een hoogwaardige touch met onze cellofaanlaag. Deze wordt daarbij voorzien van een flinterdunne folie, die bescherming biedt tegen invloeden van buitenaf.
UV-lak
glans
Veredel uw drukwerk met uv-lak en geef het zo een hoogwaardige touch. Het moderne coatingproces maakt uw product extra sterk.
Visitekaartjes met dispersielak
Mat
Verzegel uw drukwerk met onze milieuvriendelijke dispersielak. De lak is niet alleen een elegante matte afwerking van het papier, maar beschermt het drukwerk ook tegen sporen van slijtage en vingerafdrukken.
HKS- en Pantone drukwerk
Met speciale en geïndividualiseerde speciale kleuren creëert u een hoge mate van herkenning. Bovendien bereikt u met het HKS- en Pantone drukwerk een identieke en correcte kleurweergave.
Overnight voor spoedbestelling
Heeft u uw visitekaartje al de volgende dag nodig, kunt u gebruikmaken van onze Overnight-service. Dan geldt echter wel een minimale bestelling van 1.000 stuks. De betaling en aanlevering van het bestand dienen voor 12.00 uur plaats te vinden.
Overnight visitekaartjes bestellenVragen over de visitekaartjes
Mijn bedrijfslogo heeft een bepaalde HKS-/ PMS-kleurtoon. Kan ik deze kleurecht laten drukken?
Hoe vermijd ik witte randen aan mijn visitekaartje, wanneer dit volvlaks bedrukt moet zijn?
Visitekaartjes drukken kent een traditie
Bij het eerste contact met potentiële klanten en zakelijke relaties is het belangrijk om het ijs te breken en een positieve indruk achter te laten! Ondanks ons digitale tijdperk zijn visitekaartjes, sinds hun uitvinding in de 17e eeuw, een van de belangrijkste reclamemiddelen, om uzelf of uw onderneming kundig te vertegenwoordigen. Visitekaartjes dienden bij hun ontstaan de hogere maatschappelijke klasse in Frankijk, om hun bezoek aan te kondigen en zich voor de koninklijke familie volgens stand voor te stellen. Bezoekers lieten bij de zonnekoning Ludwig XIV een zogenaamde bezoekkaart achter, wanneer de heer des huizes niet persoonlijk aanwezig was. In die tijd waren visitekaartjes net zo groot als een speelkaart en werden ook voor korte notities gebruikt. Vanaf de 19e eeuw gebruikte ook de middenklasse visitekaartjes, om hun status, beroep en hun herkomst duidelijk te maken. Deze kaartenbedrukking in klein formaat werd met ornamenten en wapenschild prachtig versierd. Door de industriële ontwikkeling vanaf het begin van de 20e eeuw moesten ondernemers regelmatig contactgegevens uitwisselen en zo werden visitekaartjes zoals we ze nu kennen: een reclamemiddel voor eigen promotie!
Waarom zijn visitekaartjes in het dagelijkse zakenleven zo belangrijk?
In het zakenleven vindt goed zakendoen meestal op persoonlijk vlak plaats! Om de voet tussen de deur te krijgen bij een nieuwe klant, behoren naast verkoop- en communicatievaardigheden ook reclamemiddelen tot het standaardrepertoire. Een visitekaartje, dat zo ontworpen en gedrukt is om zich te onderscheiden van de concurrentie en in gedachte blijven, laat meer deuren open staan! Daarom adviseren wij om aan een visitekaartje minstens zoveel aandacht te besteden als bijvoorbeeld een flyer-ontwerp, want een visitekaartje:
- weerspiegelt de professionaliteit van uw onderneming,
- werkt uitstekend met een creatief ontwerp en onderscheidt zich van de massa en
- maakt ondernemingen snel herkenbaar door kleuren en logo’s.
Wat hoort er op een visitekaartje te staan?
Voordat u over deze vragen nadenkt, dient u te bepalen voor welk doel uw visitekaartje bestemd is: als communicatiemiddel waarop uw contactgegevens staan of om uw doelgroep bij het eerste contact nieuwsgierig te maken? Hoe dieper u hierover nadenkt, hoe eerder kunt u zich van uw concurrenten onderscheiden. Verdere vraagstellingen kunnen zijn:
- Welke boodschap wil ik met mijn visitekaartje overbrengen?
- Wil ik een reclamecampagne onder de aandacht brengen?
- Welke gegevens zijn voor mijn doelgroep belangrijk?
- Welke indruk moet een visitekaartje bij mijn klant achterlaten?
- Welke contactinformatie is voor potentiële klanten relevant? Volstaan naam en telefoonnummer van de contactpersoon op de voorkant en de website op de achterkant om nieuwsgierig te maken?
Visitekaartjes op beurzen en evenementen
Op beurzen worden visitekaartjes graag gebruikt als tegoedbon, bijvoorbeeld voor een gratis kopje koffie, om personen naar een beursstand te lokken. Op een promotiestand is het veel eenvoudiger om met potentiële klanten in gesprek te raken en ze te adviseren over uw producten en dienstverlening. Een visitekaartje met contactgegevens is bij het afscheid een mooi gebaar.
Op congressen en zakelijke bijeenkomsten is het gepast om visitekaartjes bij u te hebben, zodat u deze naar behoefte kunt uitwisselen. Het meest gunstige formaat van het visitekaartje is dan 85 x 55 mm, omdat dat probleemloos in de meeste broek- en jaszakken past.
Tips voor ontwerp visitekaartjes
Wat is het juiste formaat? Visitekaartjes worden door de ontvangers het meest geaccepteerd in het kaartenformaat 85 x 55 mm. Aan de ene kant passen ze in de meeste broekzakken of portemonnees, aan de andere kant zijn ze zeer handzaam. Om ze opvallender te maken, kunt u bij ons kiezen uit verschillende varianten:
- enkelzijdig of dubbelzijdig bedrukt,
- in staand en liggend formaat
- als uitklapbaar, gevouwen visitekaartje met 4 pagina’s.
De populairste variant is de dubbelzijdige bedrukking in liggend formaat. Wilt u opvallen en zich onderscheiden, kies dan voor uitklapbare, gevouwen visitekaartjes of visitekaartjes in staand formaat. Houd er wel rekening mee, dat deze bij gebruik van bepaalde visitekaarten-carrousels, zoals bij instanties, lastiger te verwerken zijn. Het staande formaat heeft het nadeel dat meer regels nodig zijn dan bij het liggende formaat, om alle contactgegevens te kunnen noteren.
Zijn bepaalde gegevens verplicht?
De meeste mensen hebben concrete verwachtingen, wanneer ze een visitekaartje van iemand ontvangen. Afhankelijk van de doelgroep, het doel en de indruk die u wilt achterlaten, adviseren wij om de volgende gegevens aan te houden:
- firmanaam inclusief tenaamstelling en het logo,
- reclameslogan of bedrijfsdoelstelling,
- volledige naam (Voor- en achternaam) van de contactpersoon, of aanspreektitel, eventueel academische titel,
- functie in het bedrijf (Directeur, Verkoopleider, etc.),
- telefoonnummer waarop u goed bereikbaar bent (evt. voorafgaand door landennummer),
- het persoonlijke e-mailadres (geen info@...),
- het webadres van bedrijfshomepage en
- de vestigingsplaats van het bedrijf (belangrijk wanneer uw klant u moet bezoeken voor het plaatsen van een order).
Het logo dient altijd de eerste blikvanger te zijn. De huisstijl respectievelijk eigen bedrijfskleuren en lettertypen zoals op beschikbare reclamemiddelen of online verhogen niet alleen de herkenbaarheid, maar ook de professionaliteit.
QR-codes kunnen gebruikt worden om te attenderen op een bepaalde website of om het succes van een reclamecampagne te meten. Een routebeschrijving in beeld is alleen aan te raden, wanneer ze goed herkenbaar geplaatst kan worden.
Met welke vormgevingsregels dien ik rekening te houden?
Onafhankelijk van het gebruiksdoel, de reclameboodschap en contactgegevens zijn er basisregels voor het ontwerp van visitekaartjes, die ontwerpers aanraden:
- Tekst moet goed leesbaar zijn (krulletters vermijden, schreefletters zijn op gedrukte materialen goed te ontcijferen)
- Gebruik maximaal één lettertype, dat u in twee verschillende lettergroottes kunt toepassen.
- De lettergrootte dient niet meer dan 12 punts te zijn. De 8 of 9 punts-letters zijn optimaal.
- Niet meer dan drie letterstijlen! D.w.z. 3 lettergroottes in een lettertype zijn artistiek zinvol.
- Genoeg witruimtes zorgen ervoor dat de lezer zich beter kan oriënteren en de informatie goed kan begrijpen.
Door een duidelijk tekstbeeld en witruimtes nemen lezers onbewust waar, dat het gaat om een gestructureerde en georganiseerde onderneming.
Welke kleuren zijn zinvol?
Gebruik steeds uw huisstijlkleuren op alle reclamemiddelen, voor een goede herkenbaarheid en een uniform verschijningsbeeld! In onze drukkerij kunt u uw drukwerk in vierkleurendruk, HKS en PMS laten drukken.
Mocht u geen specifieke kleuren gedefinieerd hebben, kies dan voor kleuren en patronen die uw doelgroep zouden kunnen aanspreken. Kleuren wekken bevindingen op en roepen door eigen ervaringen bepaalde associaties bij ons als mens op:
Met felrood straalt u bijvoorbeeld ‘luid, agressief, brutaal, snel of goedkoop’ uit. Blauw werkt daarentegen rustgevend. Na een onderzoek van Hallocks is blauw de lievelingskleur van zowel mannen als vrouwen Is uw doelgroep eerder manlijk, maak dan gebruik van krachtige kleuren. Daarentegen houden vrouwen liever van zachte en subtiele kleuren zoals lila.
Waar plaats ik mijn bedrijfslogo?
Zoals ook bij website verwachten lezers een logo op een bepaalde plek. In een webshop is dat linksboven, omdat daar een gebruiker begint met het bekijken van een pagina. Bij visitekaartjes is dat anders: door het verhoudingsgewijze kleine formaat hoeft de lezer niet een typisch beginpunt te gebruiken. Alleen het logo moet in één oogopslag goed zichtbaar zijn en in verhouding tot tekst en dessin groot genoeg zijn.
Plaatst u een logo rechtsboven, dan dient de daaropvolgende tekst rechts uitgelijnd te zijn. Datzelfde geldt voor links uitgelijnde en gecentreerde logo’s. Dit verbetert de leesbaarheid.
Een in het midden geplaatst logo op de achterkant, met of zonder huisstijlkleuren, valt bijzonder op en kan door een speciale afwerking, zoals een reliëflak, nog versterkt worden.
Welke randafstand is aan te bevelen?
Laat u tussen logo en tekst een minimumafstand tot de rand van minstens 5 mm, waardoor het niet te druk overkomt. Houd bij het opmaken van uw drukbestanden ook rekening met een snijmarge van onze drukkerij van 2 mm. Verdere informatie daarover vindt u hier.
Visitekaartjes goedkoop en eenvoudig online bestellen
Het bestellen van uw persoonlijke visitekaartjes is zeer eenvoudig in onze webshop:
- Bepaal de oplage, kleuren, papiergewicht, pagina-aantal en de speciale afwerking.
- Meldt u zich in het klantengedeelte aan.
- Geef de betalings- en ordergegevens aan.
- Upload uw ontwerp of maak het online op.
- Onze persoonlijke adviseurs ondersteunen u graag bij uw keuze uit de juiste bestelopties en orderafwikkeling.