Vanaf september 2017 zijn Franse creatievelingen opgeroepen om een nieuwe campagne te creëren: het draait om het thema 'Les Restaurants du Cœur' (Restaurants van het hart) en hun uiteenlopende werkgebieden. Dit is een van de bekendste sociale organisaties van Frankrijk. Les Restos du Cœur staat er vooral om bekend, dat ze in de wintermaanden levensmiddelen en kleding aan minderbedeelde mensen uitdeelt. Ze biedt echter nog veel meer hulp aan. Door de nieuwe campagne, bestaande uit een poster en een prikkelende korte film, moeten juist die hulp en ondersteuning m.b.t. woning/ onderkomen, rechtshulp, cultuur en talen bekend worden gemaakt.
Tot januari 2018 kunnen de bijdragen worden ingediend. Aansluitend zal een jury, onder leiding van de president en oprichter van het bureau 'la chose' Pascal Grégoire, de beste ontwerpen uitkiezen en beoordelen. Vervolgens mag het Franse publiek stemmen op hun persoonlijke favoriet.
De winnaar van deze wedstrijd krijgt een aantrekkelijk geldbedrag, een landelijke communicatie van de campagne door Les Restos du Coeur, bijvoorbeeld in het openbaar vervoersnet in Parijs, Rennes, Toulouse en Marseille, publicaties in alle partnermedia als ook de aanwezigheid bij nationale tentoonstellingen.
Verdere informatie over onze partner Les Restos du Coeur en de Creative Awards by SAXOPRINT treft u hieronder aan:
Website Les Restos du Cœur
Website Creative Awards by SAXOPRINT